Andrej Bičan sa dostáva opäť do formy

ým nepočíta, si môže ublížiť nárastom nezdravej hmotnosti. Začal som teda znovu cvičiť a pritom som premýšľal aj nad tým čo jem, kedy a ako. Zmenil som svoje stravovacie návyky, s čím prichádzali prvé úspechy. Z 90 kilogramov som sa dostal na 77,77 – to bola méta, ktorú som si stanovil. Keď som sa dostal na túto váhu, dal som si tresku a šalát a poriadne som to oslávil. A zase sa to vrátilo.“

Zistil tiež, že jeho veľkým problémom je voda, ktorá je naviazaná na alkohol. Začal bicyklovať, behať a stále hľadal niečo na to, aby zaradil druhý rýchlostný stupeň. „Všetko sa dá dosiahnuť v spleti času, ale je to možné aj rýchlejšie, keď sa k tomu pridá silový, aktívny pohyb. Videl som na sociálnej sieti, že moja kamarátka Zuzka Vačková cvičí doma a k nej domov chodí tréner aj s celým vybavením. Pre mňa je to veľmi dôležitý človek, pretože bez osobného trénera (a často ani s ním) sa neodlepím z gauča a musí ma „vyhecovať“. Toto bol štart – chuť sa hýbať, viac sa hýbať, zrýchliť proces chudnutia a zase výsledok okolo 77 kilogramov.“ 

Tu sa začína jeho spolupráca s  Ľubošom Gsch. Aké sú prednosti cvičenia s trénerom doma? „Sociálne prostredie fitness centra má svoje výhody aj nevýhody. U mňa sú tie nevýhody ešte väčšie, nakoľko som známa osobnosť. Navyše, keď idem do fitness centra, stratím len cestovaním veľa času. Keď som doma, príde Ľuboš, vykladá činky a príslušenstvo a ja si ešte dorábam veci na PC. Keď si všetko pripraví, okamžite som v tréningovom procese. Nie je nič medzitým. To isté je aj pri odchode. Vo fitness centre musím ísť po tréningu do sprchy, doma to môžem odložiť až kým vychladnem. Často sa mi stávalo, že keď som išiel z fitness centra, v aute som sa ešte potil, takže tá sprcha bola zbytočná. Ekonomicky to vychádza rovnako, pretože keby som išiel do fitness centra a zaplatil vstupné a trénera, vyjde ma to rovnako.“

Pokiaľ ide o zmenu jedálnička Andrej Bičan hovorí, že je v štádiu uvedomovania si prijímania potravy. „Viem, že keď si dám napríklad pivo, zadrží mi to minimálne 2 litre vody a to sú pre mňa 2 kilogramy na 2 dni. Pokiaľ ide o ťažké jedlá, tie sa snažím vylúčiť. Ale keď som celý týždeň zodpovedný, v nedeľu si doprajem. Takto to mám nastavené a čo ma najviac baví, sú viditeľné zmeny. Keď ide človek okolo zrkadla a tam vidí iného, vzpriameného človeka, s podchyteným bruchom – to je najviac. Navyše, aj moja mama si už všimla zmenu na mne. Po mesiaci aktívneho cvičenia prichádzate a ste iný. Po dvoch mesiacoch je to ešte lepšie a po troch verím, že si to všimnú aj televízni diváci, lebo to je veľmi dôležité. Veľmi sa nato teším, lebo mám za sebou obdobie, kedy som mal 90 kilogramov a urobím si zostrih toho ako som vyzeral a ako vyzerám teraz. Zase si budem môcť obliecť fit slim košeľu, pretože to brucho sa stráca a verím, že sa stratí.“Ľuboš Gsch cvičí s Andrejom Bičanom dvakrát do týždňa. Andrej medzi cvičeniami s osobným trénerom cvičí aj podľa knihy Začni cvičiť s POHYBom pre mužov. „Keď človek začne cvičiť, tak endorfíny naskakujú aj mimo aktívneho tréningu. Keď je vonku škaredo a nemôžem ísť behať alebo na bicykel a musím zostať doma, tak cvičím podľa knihy. Väčšina cvikov, ktoré cvičíme na tréningu je aj v knihe, a je to skvelý návod pripomenutie si toho, ako ten cvik správne urobiť. Pri dodržiavaní správnej techniky si človek neublíži. Aj na to je dobrý osobný tréner. Môžete zdvíhať činky a pritom si ublížiť, ale keď máte pri sebe osobného trénera, tak sa to nestane.“ dodáva Andrej Bičan.

ZDROJ: Andrea Čurná, Andrea Hinková Tarová

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
LifeStyle

Je to otázka dôvery

Dôvera je podľa mňa jedna z najprehliadanejších podmienok správneho fungovania akejkoľvek spoločnosti. Otázka našej viery v iných ľudí, či už známych alebo menej je pre

Cvičiť môžete veselo a hravo. S deťmi

Chýba vám cvičenie vo vašom fitness centre? Alebo v spoločnosti rovnako naladených ľudí, ktorí sa navzájom podporujú? Spomínate na tú hodinu, počas ktorej ste sa sústredili