Začni sa chovať ako osoba, ktorou chceš byť

Staré známe tvrdenie hovorí, že ak chceme v kariére postúpiť na vyšší level, mali by sme sa začať podľa toho obliekať.

V tomto tvrdení sa skrýva veľa tvrdej pravdy o tom, že ak sa nebudeme správať primerane tomu, čo chceme dosiahnuť, tak sa nám to nemusí podariť. Nie je to jediná podmienka, ale ukazuje sa vo svojej podstate ako niečo, čo takmer s istotou nám prinesie želaný úspech. Veď koniec-koncov po príklady naozaj nemusíme ísť ďaleko. Stačí sa zamyslieť nad tým, ako svoj čas a energiu míňajú (a míňali) ľudia, ktorí sú dnes našimi inšpiráciami a ich výsledky sú dôvodom na to, aby sme sa im chceli na určitej úrovni vyrovnať.

Nečakajte instantné výsledky

Vo svojom okolí som známa tým, že v posledných mesiacoch prechádzam kritickou fázou vo vzťahu k sociálnym sieťam. Je to pre mňa instantná polievka, ktorá ani nemá plnú chuť, ani adekvátne nezasýti, ani ma nepriblíži k vysnívanej postave, ani z nej nemám radosť. Jediný jej benefit je v tom, že je „hneď“. Ale vo svojej podstate je táto polievka čistý fejk, ktorá odpútava moju (a vašu) pozornosť od vecí, ktoré by sme naozaj chceli robiť.

Preto, ak je vám inšpiráciou práve prezentácia daného človeka na sociálnych sieťach, pátrajte ďalej aj po veciach, ktoré sa na sociálnych sieťach tak často neobjavujú. Nenájdete tam úplný program dňa a ani ho neviete úplne presne zopakovať. Všímajte si však, ako sa vaša inšpirácia správa v bežných situáciách, ako pristupuje k bežným povinnostiam a ako pristupuje k budovaniu toho, čo vidíte na sociálnych sieťach.

Top postavu nezískate pozeraním sa na pekné fotografie

Keď vidíme niekoho s postavou, pre ktorú by sme „vraždili“ a ešte k tomu dá dovetok, že „za to môže genetika“, prípadne „ja mám skrátka taký metabolizmus“, zaraďte spiatočku a spustite detektívne pátranie, čo môže byť skutočnou príčinou tohto stavu.

Rada hovorím, že 12 kíl mojej váhy má na svedomí kúpa auta. V skutočnosti za to moje auto nemôže. Zodpovednosť je na mojom vyradení pravidelných peších presunov z miesta A na miesto B. Nie som úplne fanúšik hromadnej dopravy a kým som študovala bola každá koruna dobrá (hej, mám ten vek, kedy počas môjho štúdia sme ešte mali koruny). Prečo by som teda míňala na cestovné, keď som si mohla dať 30-35 minútovú prechádzku? Malo to veľa instantných benefitov – žiadne čakanie na autobus, žiadne tlačenie sa v dopravnom prostriedku, žiadne prispôsobenie sa cestovným poriadkom, viac drobných v peňažeke. Jasné, pri zlom počasí to bolo o nervy a o vetre v Trnave kolujú legendy (fúkaná zadarmo cestou do školy), ale nebolo to nič extra záťažové. A ak si k tomu pridáte presun ťažkého nákladu z vlakovej stanice do miesta ubytovania, tak v jednom týždni všetky svali makali ako besné.

… a potom som si kúpila prvé auto …

Skrátim to. Všetko, čo sa dalo dosiahnuť autom a získať nejaký čas, bolo dosiahnuté autom. Už nemalo zmysel šetriť každú korunu, život dostal nový rozmer, prechádzky sa nahradili tým, že „veď vlastne aj tak každý deň niekde behám“ a dopad na moju postavu som si vôbec neuvedomila. Až po roku, keď mi váha ukázala +12 kíl, som si uvedomila, že niečo je zle.

Každý deň jeden malý krok

Aj ja mám svoje zlozvyky, ktoré sa na mne viac či menej odrážajú. Niektoré zmeny nie sú okamžité, niektoré nie sú ani rýchle, niektoré sa dlhé mesiace plížia a zrazu príde tá otázka: „Ako si to spravila?“

Nikto nechce počuť, že každý deň prejdete 8 kilometrov. Nikto nechce počuť, že vždy, keď dostanete chuť na sladké, tak idete na 15 minút upratovať. Nikto nechce počuť, že trávite každý týždeň aspoň štyri hodiny vo fitness centre. Nikto nechce počuť, že celý týždeň jete vyváženú stravu a držíte sa v mierne kalorickom deficite, aby ste si v sobotu na party mohli dať víno, sladkosť či ísť na výdatnú večeru.

Zo všetkých týchto maličkostí sa ale stávajú tie udržateľné výsledky, ktoré vám k tomu dopomôžu. A nemusíte zmeniť celý svoj život naraz. Skúste to pekne pomaly, po malých krokoch.

Zvyk niečo robiť si vraj vybudujeme za 21 dní. Skúste teda každý mesiac pridať jeden dobrý zvyk a na ten sa v danom mesiaci zamerajte. Nemal by Vám zabrať viac ako 5 minút, ideálne ak ho viete spojiť s už existujúcou činnosťou, ktorú už máte zažitú (napríklad po umytí zubov pridajte starostlivosť o pleť).

Po roku budete mať dvanásť nových dobrých zvykov, ktoré vám zmenia život. A možno budete prekvapení, koľko tých zlých vďaka tomu ubudne.

PS: Dobré zvyky si môžete preniesť aj do práce. Čo sa v mojej práci zmenilo za posledné mesiace, budem postupne pridávať na stránku. Zatiaľ si užívam drobné benefity, ktoré mi z týchto zmien prichádzajú do života.

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
LifeStyle

Ako sa dostať veľmi rýchlo do formy?

Do “leta” máme už len krátky čas. Čo robiť, aby naša postava vyzerala impozantne už pri prvej návšteve bazéna? Maximalizácia tréningových výsledkov je veľmi individuálna