Ako vyzrieť na celulitídu?

Pomarančová koža si nevyberá a tak dokáže potrápiť ako štíhlu postavu, rovnako aj tú zaoblenú. Čo stojí za jej vznikom, čo ju zvýrazní a čo naopak pomáha s jej vymazaním? 

Nevzhľadná koža v oblasti stehien, sedacích svalov a zadočka je estetickým problémom, ktorý postihuje veľkú väčšinu žien. Mužom sa vyhýba ako čert kríža a hlavným vinníkom sú genetické predispozície. Počas materstva sú väzivové tkanivá v pokožke namáhané a umožňujú tak veľké rozpätie, a to celulitíde skutočne svedčí.

O čo ale vlastne ide?

Zväčšené tukové bunky sú vytláčané na povrch kože a vznikajú nevzhľadné nerovnosti a hrbolčeky. V inkriminovaných partiách dochádza aj k obmedzeniu toku krvi a lymfy. Jej vznik má na svedomí mnoho spúšťacích faktorov. Sedavý spôsob života, jedálniček bohatý na tučné a sladké potraviny, tvorba toxínov a ich hromadenie v tele, fajčenie, nedostatočný pitný režim, hormonálne zmeny v dôsledku tehotenstva, menopauzy, ale aj vplyvom používania hormonálnej antikoncepcie.

Celulitída sa rozlišuje na 4 typy

1) Pomarančová kože sa objaví len v okamihu, kedy pokožku stlačíme. Tu je tok lymfy ešte v poriadku.

2) Celulitída je jemne viditeľná aj bez stlačenia pokožky prstami. Na povrch vystupujú jemné nerovnosti, ktoré sa prejavia zo všetkého najskôr na vnútornej strane stehien. Počas ležania sa však pomarančová koža napne a vyhladí.

3) Celulitída je viditeľná bez ohľadu na pozíciu, v ktorej sa nachádzate. Nerovnosti sú rovnako enormnejšieho charakteru. Mnoho odborníkov už v tejto fáze začína byť na poplach, pretože estetický problém pomaly prechádza do toho zdravotného.

4) Dochádza k degenerácii tukových buniek. Pokožka je na dotyk tuhá, bolestivá a opuchnutá, čo poukazuje na hromadiace sa tekutiny, ktoré lymfa nedokáže odvádzať.

Ako s celulitídou zatočiť, keď ju už máte?

Usilujete sa o racionálne a zdravé stravovanie, obmedzte tučné a sladké. Myslite na konzumáciu kvalitných bielkovín, prospešných celozrnných variant namiesto bieleho pečiva. Namiesto parenej knedle si zamilujte obľúbený bulgur alebo kuskus. Cestoviny preferujte tie z konjaku a postrážte si celkový kalorický príjem. Pohyb je dôležitý. Beh, plávanie, pilates, joga. Skrátka čokoľvek, čo je vám blízke. Stavte na prúdy vlažnej a studenej vody. Pokožka sa vypne a tok krvi aj lymfy dostane zelenú. Pite dostatok tekutín. Stavte na múdre mobilné aplikácie, ktoré vám postrážia príjem tekutín. Zabudnite na sladké limonády a preferujte neperlivé nápoje bez cukru. Úplne postačí voda z vodovodu so šťavou z citróna alebo limetky. 

Veľmi dôležitá je úprava jedálnička. Skúste ho trošku odľahčiť a vyskúšajte napríklad náš skvelý recept:

Rizoto z červenej repy s feniklom a grilovaným syrom

Ingrediencie

1 balenie konjakovej ryže Slim Pasta v náleve
1 ks predvarenej červenej repy
1 ks fenikla
200 g balkánskeho syru
olivový olej
kvalitné grilovacie korenie
mleté čierne korenie, soľ

Postup

Očistite fenikel a odstráňte zelené výhonky. Tie si nechajte na neskôr. Fenikel nakrájajte na silnejšie plátky priečne, aby držal tvar. Posypte ho troškou grilovacieho korenia a ugrilujte na panvici na kvapke olivového oleja až do zmäknutia. Stačí pár minút z každej strany. Plátok fenikla si nechajte na každú porciu a zvyšok nadrobno nakrájajte. 

Teraz si pripravte rizoto. Červenú repu nastrúhajte nahrubo a dajte na cca 1 minútu prehriať na panvicu. Ryžu Slim Pasta vyberte z obalu, niekoľkokrát prepláchnite pod tečúcou vodou a vložte do misky. K ryži pridajte červenú repu,  nakrájaný fenikel a všetko premiešajte. 

Balkánsky syr nakrájajte na silnejšie plátky, dajte nasucho na rozpálenú panvicu a prudko orestujte z každej strany, kým sa nevytvorí zlatistá kôrka.

Syr servírujte k rizotu, pridajte plátok fenikla, okoreňte a osoľte (pozor na syr, ktorý je sám o sebe slaný). Na záver posypte zelenými výhonkami fenikla. 

ZDROJ: Monika Mičúchová, KetoMix

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
LifeStyle

Je to otázka dôvery

Dôvera je podľa mňa jedna z najprehliadanejších podmienok správneho fungovania akejkoľvek spoločnosti. Otázka našej viery v iných ľudí, či už známych alebo menej je pre

Cvičiť môžete veselo a hravo. S deťmi

Chýba vám cvičenie vo vašom fitness centre? Alebo v spoločnosti rovnako naladených ľudí, ktorí sa navzájom podporujú? Spomínate na tú hodinu, počas ktorej ste sa sústredili