3 tipy na sladké nízkosacharidové raňajky

Túžite po odľahčení jedálnička a nechcete hladovať? Ak patríte k tým, ktorí milujú sladké raňajky a ráno prijímate predovšetkým sacharidy, máme pre vás tip, ako ich jednoducho nahradiť, pochutiť si, a napriek tomu sa cítiť sýty. Obľúbené ryžové kaše alebo smoothies s konjakovou prílohou sú ideálne na nízkosacharidové raňajky, a navyše vám zabezpečia dostatok energie.

Pre udržanie stabilnej energetickej hladiny a pre správny chod metabolizmu je dôležité začať deň raňajkami. To už dnes vie skoro každý. Raňajkujte do 30 minút od prebudenia, a to aj vtedy, ak žiadnu diétu nedržíte. Tým totiž naštartujete metabolizmus a ľahšie si udržíte svoju aktuálnu váhu. Práve konjakové prílohy sú vďaka svojmu zloženiu ideálnou súčasťou nízkosacharidového jedálnička. Obsahujú množstvo vlákniny a minimum kalórií a sacharidov.

Prečo je proteín (nielen) pre nízkosacharidové raňajky dôležitý?

Proteín je nevyhnutnou súčasťou jedálnička, poháňa totiž vaše bunky. Spoločne s ním získate energiu, ktorú potrebujete, aby ste zostali aktívny po celý deň. Bohužiaľ, v dnešnej dobe má množstvo ľudí problém s dostatočným príjmom proteínov. Namiesto toho jeme nadmieru sacharidov, po ktorých priberáme. Dostatok bielkovín v jedálničku (nielen pri nízkosacharidovej diéte) má však obrovský vplyv na chudnutie a udržanie si štíhlej postavy. Bielkoviny totiž naše telo trávi pomalšie, vďaka čomu sa cítite omnoho dlhšie sýti.

Potraviny s nízkym obsahom sacharidov

Ak sa snažíte obmedziť príjem sacharidov v strave, mali by ste vedieť, ktoré potraviny ich majú najmenej. Nemusíte sa však báť, tak či tak si môžete pripraviť množstvo zdravých a chutných jedál! Viete, ktoré potraviny majú okrem nízkeho obsahu sacharidov aj vysoký podiel bielkovín?

  • Avokádo
  • Tvaroh
  • Vajcia
  • Arašidové maslo a iné orechové maslá
  • Tofu
  • Mleté kura, morčacie a hovädzie mäso
  • Údený losos alebo pstruh
  • Grécky jogurt
  • Syry ricotta a mozzarella
  • Orechy a semená
  • Proteínové tyčinky
  • Proteínové kokteily

Tipy na raňajky

Ak hľadáte tipy na sladké nízkosacharidové raňajky, ktoré sa ľahko pripravujú a ešte k tomu aj výborne chutia, vyskúšajte konjakové prílohy, ktoré vám ušetria čas v kuchyni. Obľúbenú kašu či smoothie si pripravíte za pár minút a vďaka vláknine glukomanan budete sýti celé dopoludnie.

Kaša s jablkami a škoricou

Ingrediencie:
1 balíček Slim Pasta ryža v náleve, 100 až 150 ml mlieka, krupica, stévia, škorica, menšie jablko.

Postup:
Vyberte ryžu z obalu a prepláchnite pod tečúcou vodou. Do hrnca vlejte mlieko a na miernom ohni ohrievajte, kým sa nezačne zľahka variť. Pridajte ryžu, trošku krupice a dôkladne premiešajte. Varte dovtedy, kým bude mať kaša požadovanú konzistenciu. Pridajte na kocky nakrájané jablko, dochuťte stéviou, premiešajte a servírujte ju posypanú škoricou.

Kaša s jahodami a chia semienkami

Ingrediencie:
1 balíček Slim Pasta ryža v náleve, 100 až 150 ml mlieka, jahody (množstvo podľa chuti), čakankový sirup alebo erythritol na osladenie, hrsť chia semienok.

Postup:
Vyberte ryžu z obalu a prepláchnite pod tečúcou vodou. Do hrnca vlejte mlieko a na miernom ohni ohrievajte, kým sa nezačne variť. Následne  pridajte ryžu, všetko dôkladne premiešajte a varte, kým ryža nenasiakne všetko mlieko a bude mať požadovanú konzistenciu. Odstavte hrniec, pridajte nakrájané jahody. Oslaďte lyžičkou čakankového sirupu alebo erythritolom. Na záver posypte chia semienkami a ozdobte                                                                                                                                                                     väčším kúskom jahody.

Čucoriedkové smoothie

Ingrediencie:
1 balíček Slim Pasta rezance v náleve, 200 ml polotučného mlieka, 300 ml obyčajnej vody, 250 g čerstvých či mrazených čučoriedok, 150 g naturálneho tofu, hrsť chia semienok.

Postup:
Ak máte mrazené čučoriedky, nechajte ich rozmraziť. Potom ich vložte spolu s tofu, mliekom a vodou do dózy na smoothie a rozmixujte. Pridajte Slim Pasta rezance v náleve, ktoré ste predtým prepláchli vodou a opäť mixujte dohladka. Pridajte chia semienka, nechajte pár minút napučať a môžete servírovať.

Konjak a detox

Nezabudnite, že konjakové prílohy sú tiež skvelou potravinou pre očistu organizmu. Obsiahnutá vláknina glukomanan detoxikuje tráviaci trakt a  „kŕmi“ priateľské baktérie v črevách, čím podporuje tým črevnú mikroflóru. Vyskúšajte 2x do roka podstúpiť konjakový detox a zaradiť tak konjakové cestoviny a ryžu do jedálnička vo väčšej miere.

ZDROJ: Monika Mičúchová

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
LifeStyle

Nezabudni…

Neviem, či je tento článok určený viac pre vás alebo pre mňa. Netajím sa tým, že tento môj lifestylový blog využívam na to, aby som