Prečo som „tučná“ a ako si skracujem život

Och, áno, jeden z tých bombastických titulkov, aby si či najviac ľudí kliklo na článok je presne mojím cieľom. Nie preto, že by som sa utápala v depresiách, bola skutočne tučná alebo jednoducho mala potrebu vykričať neuveriteľne osobnú vec do sveta.

Skrátka som sa dostala k ďalšej audioknihe, ktorá ma hneď v úvodnej kapitole „preplieskala“ zprava-zľava

Prečo spíme?

Túto otázku si kladie odborník na spánok a autor rovnomennej knihy Matthew Walker. A hoci úplne presnú odpoveď doteraz nepoznáme, niektoré fyziologické fakty vysvetlené hneď v úvode vedia zodpovedať na často kladené otázky:

  • prečo sme po prebudení unavení?
  • prečo nemôžeme „dospať“ málo spánku?
  • prečo napriek tomu, že zjeme dostatok potravy, sme stále hladní?
  • prečo káva (kofeín) nám narúša spánkový režim?
  • prečo potrebujeme 8-hodinový spánok?

… a mnohé ďalšie. Keďže som opäť len na začiatku, tak už len prezradím, že ako prvú vec som doma zaviedla povinný odchod do postele o 20:30 (hmm áno, máme televízor aj v spálni a pozeráme ho, keď máme chuť), a čuduj sa svete, ranné vstávanie zrazu nerobí problém.

Som zvedavá, či aj vás táto kniha chytí a aké z nej budete mať dojmy 🙂

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
LifeStyle

Nezabudni…

Neviem, či je tento článok určený viac pre vás alebo pre mňa. Netajím sa tým, že tento môj lifestylový blog využívam na to, aby som