Prečo som „tučná“ a ako si skracujem život

Och, áno, jeden z tých bombastických titulkov, aby si či najviac ľudí kliklo na článok je presne mojím cieľom. Nie preto, že by som sa utápala v depresiách, bola skutočne tučná alebo jednoducho mala potrebu vykričať neuveriteľne osobnú vec do sveta.

Skrátka som sa dostala k ďalšej audioknihe, ktorá ma hneď v úvodnej kapitole „preplieskala“ zprava-zľava

Prečo spíme?

Túto otázku si kladie odborník na spánok a autor rovnomennej knihy Matthew Walker. A hoci úplne presnú odpoveď doteraz nepoznáme, niektoré fyziologické fakty vysvetlené hneď v úvode vedia zodpovedať na často kladené otázky:

  • prečo sme po prebudení unavení?
  • prečo nemôžeme „dospať“ málo spánku?
  • prečo napriek tomu, že zjeme dostatok potravy, sme stále hladní?
  • prečo káva (kofeín) nám narúša spánkový režim?
  • prečo potrebujeme 8-hodinový spánok?

… a mnohé ďalšie. Keďže som opäť len na začiatku, tak už len prezradím, že ako prvú vec som doma zaviedla povinný odchod do postele o 20:30 (hmm áno, máme televízor aj v spálni a pozeráme ho, keď máme chuť), a čuduj sa svete, ranné vstávanie zrazu nerobí problém.

Som zvedavá, či aj vás táto kniha chytí a aké z nej budete mať dojmy 🙂

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
LifeStyle

Skvelé cestoviny nielen pre diabetikov

Diabetom (teda cukrovkou) trpí po celom svete množstvo ľudí a ich počet každoročne rastie. Podľa medzinárodného zdravotného inštitútu má približne 34 % dospelých ľudí prediabetes a

Ako zbaviť svoje telo jedovatých látok?

Každý by chcel schudnúť čo najrýchlejšie, aby sa mohol novou, štíhlou postavou chváliť čo najskôr. Rýchlosť chudnutia však závisí od niekoľkých aspektov – vek, pohlavie,